Intertek neemt LSI over, een LME erkend laboratorium

26 november 2012

Intertek neemt LSI over, een LME erkend Metalen Analyselaboratorium

(Rotterdam) Intertek, een toonaangevend leverancier van kwaliteit- en veiligheidsdiensten aan een brede reeks van industrieën wereldwijd, heeft een meerderheidsparticipatie in het Nederlandse metalen testlaboratorium “Laboratory Services International B.V. (LSI)” genomen.

LSI, een door de London Metal Exchange (LME) erkende analysefaciliteit, levert controle- en geschillenanalyses van non ferro metalen, metaaloplossingen en ijzerlegeringen. LSI is geregistreerd in Nederland en levert hoogst kwalitatieve analyses voor commerciële doeleinden, aan producenten, handelaren en eindgebruikers van metalen en mineralen wereldwijd. De LSI acquisitie biedt Intertek onmiddellijke toegang naar de wereldwijde test- en inspectiemarkt van non ferro metalen, metaaloplossingen en ijzerlegeringen.

Met de overname van LSI, als commercieel non ferro en metaaloplossingen testfaciliteit, heeft Intertek een onafhankelijk en LME erkend Europees controle- en geschillen analyselaboratorium in haar netwerk.

LSI levert laboratoriumdiensten op het gebied van controle- en geschillenanalyses, met hoogwaardige instrumentele technieken (XRF, ICP), conventionele technieken (natchemisch) en vlamanalyses ten behoeve van het bepalen van metaalzuiverheid en -concentraties. Deze onafhankelijke data wordt door klanten gebruikt bij het vaststellen van de waarde.

John Fowler, Vice President, Global Minerals, “Er zijn voordelen voor LSI binnen de Intertek organisatie bij het benaderen van de markt. LSI heeft een goede reputatie op het gebied van management en techniek van non ferro metalen, metaalconcentraties en analysediensten. In combinatie met het wereldwijd netwerk van Intertek inspectiediensten worden groeimogelijkheden gecreëerd.”

Jay Gutierrez, Executive Vice President, Commodities, “Met LSI als onderdeel van Intertek’s wereldwijde operationele mineralen team wordt een belangrijke toegevoegde waarde gecreëerd. LSI’s technische- en managementexpertise in commerciële analyses zal de mogelijkheden van het Intertek mineralen team ondersteunen en versterken.”

Meer informatie over Intertek mineralen- en metalendiensten:

Over Intertek

Intertek (ITRK.L) is een vooraanstaand leverancier van kwaliteit- en veiligheiddiensten aan een brede reeks van industrieën wereldwijd. Van audits en inspectie, via testen, kwaliteitsbewaking en certificering voegen Intertek medewerkers waarde toe aan klantproducten en –processen, waarmee zij het succes van de klant in de wereldmarkt verhogen. Intertek ondersteunt klanten via een netwerk van meer dan 1000 laboratoria en kantoren met ruim 33.000 medewerkers in meer dan 100 landen. Intertek ondersteunt klanten bij het bereiken van voorwarden op het gebied van kwaliteit, gezondheid, milieu, duurzaamheid, veiligheid en sociale verantwoording. www.intertek.com

Over LSI

Opgericht in maart 1994 door Dr. Brian Studd, levert LSI non ferro metalen, ijzerlegeringen en metaalconcentratie analyses t.b.v. commerciële verrekening aan mijnen, producenten, handelaren en eindgebruikers. LSI was in 1998 het eerste London Metal Exchange (LME) erkende niet Brits laboratorium, en levert tegenwoordig haar diensten aan meer dan 200 klanten wereldwijd. www.lsi-assays.com

Contactgegevens:

John Fowler