Object reference not set to an instance of an object.

Intertek Nederland breidt kwaliteitsmonitoringsprogramma’s en testen voor metaalbewerkingsvloeistoffen uit.

20 augustus 2015

Intertek, een vooraanstaande dienstverlener van kwaliteits- en veiligheidsdiensten voor een breed scala aan industrieën wereldwijd, levert nu ook kwaliteitscontrole en monitoringsprogramma’s op metaalbewerkingsvloeistoffen (MWF’s)  in het Intertek laboratorium in Rotterdam.

Metaalbewerkingsvloeistoffen bestaan uit complexe formuleringen die vaak verschillende soorten additieven omvatten, om te zorgen voor optimale prestaties. Tijdens het metaalbewerkingsproces wordt hitte gegenereerd, wat kan leiden tot schade aan apparatuur en producten. Ook de deeltjes die in het proces ontstaan kunnen tot schade leiden. Metaalbewerkingsvloeistoffen zorgen tijdens dit proces voor koeling, beschermen tegen corrosie, zorgen voor een smerende werking, spoelen metaalchips en voorkomen aaneensmeltingen.

Verontreinigingen, zoals bacteriën en ongewenste oliën, kunnen gemakkelijk de MWF-systemen binnendringen, hetgeen machineafbraak zal versnellen.

Om deze redenen is het belangrijk om de kwaliteit en conditie van de metaalbewerkingsvloeistoffen te monitoren, gedurende de hele levenscyclus. Daarmee kan worden verzekerd dat de prestaties, gedurende de hele levenscyclus, op een acceptabel niveau blijven.

Intertek’s geavanceerde laboratorium in Rotterdam biedt onder andere vloeistofmonitoringsprogramma’s aan. Met die programma’s helpt Intertek klanten schade aan dure metaalbewerkingsapparatuur en kostbare “downtime” als gevolg van reparaties te voorkomen. De testen en programma’s die Intertek aanbiedt detecteren metaalslijtage en potentiële besmettingen en verbeteren zo de betrouwbaarheid van machines door het voorkomen van schade en stops.

Frank van Broekhoven, Laboratoriummanager bij Intertek Rotterdam zegt hierover dat:

“Huidige klanten voornamelijk tevreden zijn met de interactie, snelheid en hoge kwaliteit van deze service van Intertek. Met deze nieuwe dienst kan Intertek een compleet portfolio bieden op het gebied van Oil Condition Monitoring.”

Het laboratorium van Intertek in Rotterdam voert de volgende testen op

metaalbewerkingsvloeistoffen uit:

Acid Split (DIN51368)      Biocides (different types