Object reference not set to an instance of an object.

Intertek verschaft kwaliteitscontrole op blusschuim

06 mei 2016

Antwerpen, België (april) – Intertek, een vooraanstaande leverancier op het gebied van kwaliteitscontrole voor een breed scala aan industrieën wereldwijd, levert kwaliteitscontrole op blusschuim (fire-fighting foam) conform internationaal erkende normen. Ons laboratorium in Antwerpen helpt klanten, waaronder rederijen en brandweerafdelingen, te controleren of ze beschikken over de juiste graad blusschuim.

Sinds de uitvinding van blusschuim in 1902 is het een cruciale veiligheidsmaatregel binnen vele industrieën. Ook in de olie- en gasindustrie is blusschuim een essentieel onderdeel van het veiligheidsbeleid. Door een coating aan te brengen over de brandstof, voorkomt het blusschuim het contact van de brandstof met zuurstof. Hierdoor wordt het verbrandingsproces onderdrukt terwijl het blusschuim tegelijkertijd het vuur afkoelt. Als u werkt met licht-ontvlambare vloeistoffen dan is betrouwbaar blusschuim een cruciale veiligheidsmaatregel!

Om u ervan te verzekeren dat uw blusschuim optimaal werkt indien het noodlot toeslaat, wordt het aangeraden om het blusschuim regelmatig op kwaliteit te controleren. Diverse internationale standaarden en normen vereisen dat het blusschuim minimaal één keer per jaar wordt getest. Opgeslagen blusschuim kan tenslotte in kwaliteit verminderen door vervuilingen, met name wanneer het blusschuim blootgesteld wordt aan zware weersomstandigheden. Intertek heeft veel kennis en deskundigheid omtrent de kwaliteitscontroles op blusschuim en helpt u bij het vaststellen of de kwaliteit en betrouwbaarheid van uw blusschuim aan de internationale normen voldoet.

Ons laboratorium in Antwerpen levert laboratoriumdiensten op low, medium en high expansion blusschuim conform de IMO MSC.1/Circ. 1312, EN 1568 en ISO 7203 specificaties. Onze toegewijde experts staan 24/7 voor u klaar en hebben toegang tot het globale Intertek-netwerk, bestaande uit meer dan 40,000 collega’s, werkzaam bij meer dan 1000 laboratoria en kantoren.

Ons laboratorium in Antwerpen beschikt over een uitgebreid portfolio op het gebied van blusschuim, waaronder de Small scale fire test / Keuken Methode, Density bij 20o Celsius, Drainage Time, Sedimentation and Expansion Ratio testen.

Voor meer informatie kunt u terecht op:

Nederlands:
/energie/testen-blusschuim/